image
Un nou studiu va arăta dezinformarea pe Facebook capătă mult mai mult angajament decât știri

Un nou studiu va arăta dezinformarea pe Facebook capătă mult mai mult angajament decât știri

FilipGFX date_range03.09.2021, 23:34 chat_bubble_outline0 remove_red_eye20

Studiul a analizat postările de pe paginile de Facebook ale a peste 2.500 de editori de știri între august 2020 și ianuarie 2021. Cercetătorii au descoperit că paginile care postează mai multe informații greșite primeau în mod regulat mai multe aprecieri, distribuiri și comentarii. Această implicare sporită a fost văzută în întregul spectru politic, dar studiul a constatat că „editorii din dreapta au o înclinație mult mai mare de a împărtăși informații înșelătoare decât editorii din alte categorii politice”, potrivit The Washington Post .

 

Cercetătorii vor împărtăși studiul ca parte a Conferinței de măsurare a internetului din 2021 din noiembrie. Dar ar putea fi lansat înainte de aceasta, spune cercetătorul Laura Edelson pentru The Verge .

Un purtător de cuvânt al Facebook a subliniat Postului că studiul se referă doar la logodnă și nu „ajunge” - care este termenul pe care compania îl folosește pentru a descrie câți oameni văd un conținut pe Facebook, indiferent dacă interacționează cu acesta.

Cu toate acestea, Facebook nu pune la dispoziția cercetătorilor date de acoperire. În schimb, ei și alții care doresc să înțeleagă și să cuantifice problema dezinformării platformei de socializare - inclusiv acești cercetători - s-au orientat adesea către un instrument numit CrowdTangle, deținut de Facebook.

 

Dar în august, Facebook a întrerupt accesul acestui grup de cercetători la aceste date (precum și la biblioteca de reclame politice de pe platformă). Facebook a spus că continuarea acordării accesului cercetătorilor terți la date ar putea încălca o soluționare încheiată cu Comisia Federală pentru Comerț în urma scandalului Cambridge Analytica - o afirmație pe care FTC a spus-o că este „inexactă”.

CrowdTangle este instrumentul pe care editorialistul din tehnologia New York Times , Kevin Roose, l-a folosit pentru a face liste regulate de postări care au obținut cel mai mult angajament pe Facebook - o practică care ar fi supărat angajații de top din cadrul companiei , deoarece listele erau dominate în mod regulat de pagini de dreapta care postează multe dezinformări.

Într-un efort de a combate afirmațiile că dezinformarea este o problemă pe Facebook, compania a lansat în august un „raport de transparență” care a prezentat cele mai vizualizate postări pe platformă în al doilea trimestru al anului , din aprilie până în iunie. Doar câteva zile mai târziu, însă, New York Times a dezvăluit că Facebook a renunțat mai întâi la planurile de a publica un raport despre primul trimestru, deoarece cel mai vizionat post între ianuarie și martie a fost un articol care a legat în mod greșit vaccinul coronavirus de moartea unui medic din Florida - un post care a fost folosit de multe pagini de dreapta pentru a semăna îndoieli cu privire la eficacitatea vaccinurilor.

folder_openCuvinte cheie

Similare

Similare

Comentarii (0)

comment Niciun comentariu încă

Puteți fi primul care scrie un comentariu la postare!



Adaugă un comentariu