Un nou studiu va arăta că dezinformarea pe Facebook este mult mai captivantă decât știrile

Un nou studiu realizat de cercetători de la Universitatea din New York și de la Universitatea Grenoble Alpes din Franța va arăta că dezinformarea a câștigat de șase ori mai mult angajament pe Facebook decât știrile reale, relatează The Washington Post.

Un nou studiu va arăta că dezinformarea pe Facebook este mult mai captivantă decât știrile

Studiul a analizat paginile de Facebook ale a peste 2.500 de editori de știri între august 2020 și ianuarie 2021. Cercetătorii au descoperit că paginile care au postat mai multe informații greșite au primit în mod regulat mai multe recenzii, distribuții și comentarii. Această implicare crescută a fost observată în întregul spectru politic, dar studiul a constatat că „editorii de dreapta au o înclinație mult mai mare de a împărtăși informații înșelătoare decât editorii din alte categorii politice”, potrivit The Washington Post.

Cercetătorii vor împărtăși studiul ca parte a Conferinței de măsurare a internetului din noiembrie 2021. Dar ar putea fi lansat înainte de asta, spune cercetătoarea Laura Edelson pentru The Verge.

FACEBOOK SPUNE CĂ DOAR UITÂND LA INGREDERE NU SPUNE TOATA POVESTE

Un purtător de cuvânt al Facebook a declarat pentru Post că studiul a fost doar despre implicare și nu despre „suficient” - care este termenul pe care compania îl folosește pentru a descrie câți oameni văd conținut pe Facebook, indiferent dacă interacționează cu acesta.

Cu toate acestea, Facebook nu oferă acoperire cercetătorilor. În schimb, ei și alții care doresc să înțeleagă și să cuantifice problema dezinformarii platformelor de social media - inclusiv acești cercetători - au apelat adesea la un instrument numit CrowdTangle, deținut de Facebook.

Dar în august, Facebook a interzis acestui grup de cercetători să acceseze acele date (precum și biblioteca de anunțuri politice de pe platformă). Facebook a spus că continuarea să acorde cercetătorilor terți acces la date ar putea încălca o înțelegere cu Comisia Federală pentru Comerț în urma scandalului Cambridge Analytica - o declarație pe care FTC a spus-o că este „inexacte”.

CrowdTangle este instrumentul pe care cronicarul de tehnologie din New York Times, Kevin Roose, l-a folosit pentru a face liste regulate de postări care au obținut cel mai mult angajament pe Facebook - o practică care i-ar fi supărat pe angajații de top ai companiei, deoarece listele erau dominate în mod regulat de paginile de dreapta care postează. multa dezinformare.

Într-un efort de a combate afirmațiile conform cărora dezinformarea este o problemă pe Facebook, compania a lansat un „raport de transparență” în august, care prezenta cele mai vizionate postări de pe platformă în al doilea trimestru al anului, din aprilie până în iunie. Cu toate acestea, doar câteva zile mai târziu, New York Times a dezvăluit că Facebook a abandonat mai întâi planurile de a publica un raport pe primul trimestru, deoarece cea mai vizionată postare din ianuarie până în martie a fost un articol care a legat incorect vaccinul. Coronavirusul morții din Florida - o postare care a fost folosită de multe pagini de dreapta pentru a semăna îndoieli cu privire la eficacitatea vaccinurilor.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow